RNI
Historia pierwszej edycji związana jest z projektem WTS (wspólne tworzenie settingu) z serwisu polter. Konkurs RNI jest rozwinięciem tej formuły i cytując pomysłodawcę:"Rzut na Inicjatywę" powstał jako "kolejna inicjatyffka zigzaka" z wielu powodów. Po pierwsze dlatego, żeby ludzi jakoś ruszyć do działania, dać im jakiś powód i cel, pomóc ukierunkować swoje siły twórcze na coś pożytecznego. I dla własnego rozwoju, i dla radości innych.
Na konkurs przyszło 6 prac a zwycięzcą pierwszego Rzutu na Inicjatywę został:
Kwiat Paproci
Autor – Rafał „Lord Koniu” Sejlis
Urban fantasy. Miasto Cudów, miejsce poza przestrzenią i czasem, które jest bramą z której można przejść do wielu rzeczywistości i wymiarów. Miasto, które dotknął Upadek, zapowiedź Apokalipsy, a jednak wszystko toczy się sennie, blado, bez celu – choć trwa Wojna. Bohaterowie, przypadkowo zdawałoby się Oświeceni, to ludzie którzy widzą więcej niż inni – ich ciała zaś zdobią tajemnicze tatuaże, których znaczenia nie znają. Oświeceni szukają siebie nawzajem w dziwnym Mieście Cudów, ale co ważniejsze – szukają informacji o nadciągających wydarzeniach, a najbardziej – Kwiatu Paproci, który może spełnić każdą prośbę. Cena za odnalezienie go jest jednak wysoka.
Pozostałe prace i źródło powyższych informacji: http://polter.pl//RnI-And-the-winner-is-b14861
RNI 2
Druga edycja została uruchomiona na początku roku 2013 i była organizowana przez kbendera. Tym razem na konkurs wysłanych zostało 5 prac a zwycieżyło:Fobium: Compedium Maleficarum
Autorzy: Michał Laskowski, Dawid Szymański, Kamil Charkiewicz
Fobium: Compendium Maleficarum jest systemem RPG z elementami gry karcianej. Gracz wciela się w rolę inkwizytora przybywającego do miejsca, w którym zagnieździł się demon. Za pomocą przesłuchań, rytuałów oraz zwykłej dedukcji stara się znaleźć osoby opętane i sposób działania demona. Bohater gracza w czasie śledztwa próbuje znaleźć informacje takie jak imię demona, poddać egzorcyzmowi opętanych, ale też znaleźć sojuszników w społeczności, dowiedzieć się o zdarzeniach (często ukrywanych), jakie mogły przyzwać demona. Proces inkwizycji charakteryzuje się specjalnymi procedurami, a jego przebieg reprezentują karty zagrywane przez gracza. Wśród nich mamy podstawowe zagrania: przesłuchania, czy mszy oraz rzadsze: rytuałów czy sojuszników. Talia inkwizytora jest przygotowywana przez gracza przed sesją, zwykle w oparciu o list zawiadamiający o pojawieniu się złego, adresowanych do postaci. Swoją talią dysponuje też demon - w jej skład wchodzą opętania, magiczne efekty czy przywołanie diabelnych sług.
Pozostałe prace i strona konkursu: http://rni.ancientscroll.pl/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz